vända neråt igen..

japp inatt blev de tält igen.. vaknade kl 0030 av att de började regna..  så de var bara att fara upp å leta reda på presseningen å dra på den.. annars hade vi blivit genomblöta under natten.. fick reda på i morse att jag tydligen var väldigt grinig när jag väckte fredrik å vi blev tvugna att gå ut hahahah men va fasen.. vakna av att de regnar å sen blir tvungen att på UT i regnet för att dra på pressenning.. vem skulle inte bli sur?:-P aja men de gick ju de med..

sen for vi hem till svärmor å träffade henne å hennes karl.. så vi snackade lite skit där å käkade lite lunch för att sedan vid middagstid åka mot sundsvall.. så där tankades de å lämpligt nog så fanns de ett köpcentrum som vi sprang in en snabbis i å sen mat på ikea innan vi for vidare.. just nu har vi precis kört förbi hudiksval å är på väg ner mot gävla för att hitta ett lämpligt ställe att övernatta på.. i morgon blir de uppsala för att hälsa på mamma frida, pappa emil å lilla knodden:-D

Publicerat: / Allt å ingenting

uppdatering av semestern de senaste dagarna.

ja i torsdags så var de ju mest att åka bil.. åka bil å åka bil för att komma fram till vilhelmina.. så välframme så var vi å hälsade på hans farmor en sund.. jätte trevlig dam var de må jag säga.. pratsam å glad..*gillas*. sen så ja då var de att leta fram tältplats vi hittade en nerlagd camping ca 1 milutanför vilhelmina där vi sov på natten.. mysigt var de faktiskt..=)

sen på fredag morgon så var de dags att fara upp till fjällen.. vilket vi gjorde.. å de var superfint där var de.
kommer lite bilder från själlen här:

trappstegsforsen.

lite fjällbilder;                  lite snö ligger de kvar

sen så var vi faktiskt så pass nära den norska gränsen så vi for även över dit:-P

sen så blev de dåligt väder IGEN när vi skulle tälta så de blev en stuga i klimpfjäll.. jätte mysigt.. å billigare än de vandrarhem som vi varut på innan... sen i morse så var de att städa ur å sen åka tillbaka till vilhelmina för att träffa älsklings bästa kompis.. men på vägen hem så ville han visa mig en gammal samisk kyrkby uppe på ett fjäll en bit så vi åkte dit.. å där hade dommassor med kåtor:-P

så när vi kom tillbaka så träffade vi hans kompis å vi käkade lite lunch å gick en sväng runt "stan" å kollade.. å snacka lite skit å nu sitter jag på stranden å skriver medans dom två stollarna badar:P så snart blir de att grilla lite å mysa ute i fina vädret.. eller ja.. de är sol men moln å blåsigt så får väl anse de som fint:P

i morgon å bär de av söderut igen.. får se vart vi hamnar då:P

onsdag

ja då bar de av till tomteland utanfr mora där vi spänderade hela dagen..:-P de var över min förvntan faktiskt.. hehe

tomtar å troll fanns de gott om:P

sen åkte vi mot östersund å mellan östersund å sveg hittade vi en plats att slå upp tältet på.. efter flera nätter med regn så kunde vi äntligen tälta=)

tisdag..

tisdag handlade mestadels om affärer... vi var i borlänge på kupolen å kollade runt en massa timmar.. älskling försökte hitta ett par jeans..men hittade inte som passade eller dög så de fick vara.. jag hittade inte någonting heller. kanske lite bra de hahaha.:P

efter de så for vi iväg till nåt som hette "Silvberg" (eller något liknande) de var en gammal silvergruva.. de coola där var att vattnet var helt grönt..:-P tufft

(syns inte på bild som i verkligheten, de var verkligen knallgrönt:-P)
där fanns åxå en öde medeltida kyrkogård.

måndagen..

ja måndagen började med att man vaknade upp i skara.. å där hade vi sett en kyrka kvällen innan.. så den åkte vi till för att titta runt på.. å de visade sig att de var skara domkyrka:P mycket vacker må jag säga... faktiskt=)

skara domkyrka

sen for vividare till en liten by som hette husaby.. där de åxå var en fin kyrka..

där i närheten så hittade vi en skylt där de stod att de var en ruin så vi åkte dit å de visade sig att de hette "biskopsgården" ett ställe så kungen då beslöt sig för att lägga ner, så han rensade allt som fanns inne som var av värde å behov å sen rev dom stället så att inte fiende skulle kunna använda den emot "oss".

efter de begav vi oss vidare en sväng mot örebro.. fredrik ville kolla på slottet.. men de var en besvikelse.. de var jätte fint utanpå,,men innuti hade dom försört med att sättain moderna stolar å pynta med massa turist info å måla väggar osv:(

efter de gav vi oss av till säter för att hälsa på mamma..

söndagens utflykter..

ja då började vi får färd i Arn´s spår.. eller nä där ljög jag:P vi började med att äka å titta på fjärilsmuséet.. vi tog aldrig bisonoxeturen då de regnade:( men fjärilarna såg vi iallafall.. sen fortsatte vi till Gudhem å ruinerna där.. de var ett gammalt nunnekloster.. så man kunde se precis vilka rum de hade varit osv.. sen åkte vi vidare till varnhem.. där var de ett munkkloster. rätt hätfigt att se gamla ruiner på de sättet.. vädret var dåligt så de blev ännu en natt på vandrarhem i skara..

bisonoxarna

fjärilar (fanns huuuuur mycket som hellst men lägger bara upp en bild nu)

gudhem (nunnekloster)

varnhem (klosterkyrka)
(birger jarl och hans andra hustru och en av hans söners grav inne i kyrkan)

ruiner efter munklostret i varnhem (ligger bredvid kyrkan)

första natten..

blev kanske inte riktigt som planerad.. vi hade ju tänkt att tälta... men så blev inte fallet då regnet bara öste ner när vi lämnade jönköping.. så vi kollade runt lite efter ett B&B men de fina vi hittade kostade alldele för mycket så de var bara att fara vidare mot Hjo.. där vi ändå skulle vara dagen efter för att titta på bisonoxar å fjärilar.. så de fick bli ett vandrarhem för 400:-/natt för ett dubbelrum så de var ju inte så farligt faktiskt.. å de regnar å regnar..

de regnar fortfarande så får väl se om de blir nån bisonoxetur med guidning.. i regnet är de inte så skoj kanske så får se om de kanske bara blir fjärilsmuséet å sen vidare mog gudhem å varnhem.. Arn´s hemtrakter å kolla på kloster.. håll tummarna för att regnet slutar att ösa ner:-/

Publicerat: / Allt å ingenting

ge oss finare väder till semester!!

idag mår jag inte allt för bra faktiskt om jag ska vara ärlig. ur i skallen så jag nästan mår illa.. men de kommer sånna dagar åxå...

annars så tycker jag att vädret kan bli lite bättre nu när vi snart ska åka iväg på vår roatrip å tälta några nätter ute... lär ju frysa ihjäl.. får ta med mig många täcken hehe. de är väl de ända att göra.. men annars så ska de bli nice..
älsklinghar bokat resa till gotland veckan efter vi kommer hem han ä rju ledig en vecka till å vi kan nog behöva komma ifrån varandra några dagar efter två veckors verkligen klängande på varandra så visst.. jag slöppte iväg honom på de.. de är ju medeltidsveckan å hanhar alltid velat åka på den.. hade jag iof velat åxå men vi kan ju alltid åka tillsammans nästa år.. så bäst för honom att han håller sig i skinnet..:-P å inte får några saker stulna å inte hamnar i bråk eller dylikt..

sen så längtar man ju alltid helgen vi kommer hem så man kan hämta de nya tillskottet.. så kommer ha fullt upp med honom de tiden älskling är borta hehe..

Min!!!!

eller ja inte riktigt än.. men snart så är han de helt å hållet.. kommer till mig i augusti å då är han min.. å jag önskar mig själv lycka till:-D

rädd eller allmänt... störd?

nu känner jag sådär igen.. känner mig sådär otillräcklig.. känns som att jag inte duger till nåt alls.. jag vet inte varför.. för egentligen duger man väl? eller?
ja jag vet inte.. känns bara som att jag inte kn göra nånting rätt.. är jag för sträng och strikt..? eller är jag bara helt enkelt dum? tror de är att jag är rädd helt enkelt.. tror att allt handlar om rädsla... en rädsla för att jag inte duger å för att  jag inte är den som han vill ha längre... men jag vet att han älskar mig  å de handar inte om att jag tvivlar på de.. de handlar helt enkelt om mig.. om att jag är rädd att förlora de som betyder så mycket för mig då jag redan förlorat en stor sak som betytt massor för mig för en månad sen jag.

å alla dumma drömmar jag drömmer tyder ännu mer på att jag i själva verket är så jävla livrädd..! så svårt att strya sina drömmar ju.. vill inte vakna mitt i natten av att tårarna rinner ner för kinderna.. men de hnder.. händer att jag bölar floder närjag sver å så vaknar jag å tycker att jag är så jävla löjligt. men allt handlar om rädsla.. jag måste försöka släppa de där.. jag kan ju inte gå runt å tänka på sånt de påverkar ju så himla mycket i både livet och förhållandet.. men sen när de blir bråk å tjaffs så kommer den dr rädslan fram igen.. då tänker jag "han kommer att lämna mig nu.. de ä en bra anledning.. å jag skulle inte klandra honom" å de är ju itne heller bra att tänka så.. gaaaah jag måste sluta att tänka så jävla mycket hela tiden.. lägg ner tänkandet för en stund!!!!!

Publicerat: / Allt å ingenting

totalt jävla bränd är jag!!!!

jag har fattar inte hur man kan blir så jäla bränd alltså:-O ja asså jag menar av solen:-P..
ja de blir väl så.. var i åhus i lördags.. de skulle bli regn sa dom.. så jag brydde mig inte om att smörja in mig med solkräm.. men visst faan blev de sol.. så hårbottnen är helt totalt uppbränd.. å fram på bröstet i urringningen är jag knallröd.. bara jag inte börjar att fjälla. hmm ja men de märks väl.. har iaf fått lite färg i ansiktet nu så nåt positivt är de väl kanske...

annars så har de inte häntmycket.. lägntar til onsdag då jag äntligen ska klippa mig, de är mer än ett år sen jag gjorde de så kan fasen inte ha håret nerslppt öngre de är så frissigt i topparna så så de snor ihop sig direkt så de får vara uppsatt men på onsdag åker en jävla massa hår bort alltså..

annars så längtar jag till helgen vecka 29 när min å älsklings roadtrip börjar.. längtar.. de ska bli så skoj att få åka på roadtrip med honom å se lite av sverige tillsammans med den underbaraste jag  någonsin kunnat hitta.. men innan dess ska vi iof till ullared..:-D aldig varit där så de ska bli lite spännande faktiskt..=)