Publicerat: / Allt å ingenting

lustigt..

konstigt hur vi svenskar pratar om vädret när vi inte har nåt annat att prata om..finns de verkligen så lite att prata om så att man måste prata om vädret? jag tycker de är lite roligt....lite smålustigt sådär..haha. "usch vad kallt de är ute idag...å regnar gör de åxå..men vi får va glada för att de inte är snö ialalfall då blir de bara halt å massa trafikolyckor" " usch vad varmt de är idag... de skulle behövas lite regn så de kyler ner både marken å människor inte bra med all denna solen" blir vi aldrig nöjda? är de varmt så är de för varmt  å då vill vi ha regn å svalare å är de regn å rusk så är inte de bra för då blir de för blött å kladdigt å ruskigt ute...då vill vi ha sol...å är de 10 grader ute på sommaren så är de alldeles för kallt men är de 10 grader på vintern så är de rena sommar värmen...hur ska vi ha de egentligen? blir vi aldrig nöjda med de där förbannade vädret? låt de vara som de är istället de är ju inget vi kan göra nåt åt, vädret gör precis vad de vill iallafall verken du eller jag kan styra nånting av de,..de är bara så de är..så varför då prata om vädret som man inte man göra nånting åt? hitta nåt mer nitressant att prata om eller håll käften helt enkelt...skit i vädret.."det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" å de stämmer faktiskt.. de har jag fått lära mig under min "stall-tid" när man verkligen måste dit varje dag vare sig de är 100 grader varmt eller regnet bara öser ner.. låt vädret sköta sig självt å ta de för vad de är..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: