Publicerat: / Allt å ingenting

vaccinera sig?

ska man göra som alla andra med vaccinet?
ska man göra som man själv känner att man vill göra?
ska man vaccinera sig för att undvika att smitta andra?
Det va de som fick mig att ändra mig idag,...även om man inte själv blir sjuk så kan man ju trots allt föra det vidare till andra..å de vill jag faktiskt inte göra om jag ska vara ärlig.. jag vill itne vara orsak till att nån annan blir sjuk..sen så tillhör jag tydligen en riskgrupp då jag har allergi å liten gnutta astma...
men hur är de då med biverkningarna? man kan aldrig veta om man kommer att drabbas av dom.. jag hoppas inte att jag kommer att göra de för biverklningar verkar jobbiga...visdt få rjag yrsel å huvevärk kanjag stå ut med..för yrsel å huvevärk är jag van vid..tillhör min vanliga vardag..men jag vill faan inet ha nåra andra...
medierna säger så olika saker...tittar man på debattprogram så säger dom att de är mycket biverkningar å andra sidan säger att man ska vaccinera sig för att få stopp på influensan.. vad ska man lyssna på? ska man lyssna alls eller ska man bara lyssna på sig själv? det är svårt allt det där..personeligen så vill jag tro att man ska lyssna på sig själv..men jag tror ändå inte att man klarar sig med att bara lyssna på sig själv.. man måste nog faktiskt hålla koll på sakerna runt omkring åxå å lyssna å läsa på vad forskarna säger...dom får ju itne jävligt höh lön för inte liksom:P nåt måste dom ju va bra på åxå...

hur ska du göra? eller har du redan vaccinerat dig??



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: