Publicerat: / Allt å ingenting

Äntligen så går de framåt..

med nånting.. de känns toppen.. var på västerviks sjukhus idag.. på "smärtkliniken" eller vad man ska kalla de.. dom har kommit fram till nåt som kan blockera min smärta till handleden.. de är en behandling där dom kopplar bort all blodtillförsel i min underarm.. vilket känns helt skumt.. å armen blir helt vit.. så man får kanyler i båda händerna.. den smärtfria får man dropp i.. å den ska sitta där ifall man behöver smärtstillande elelr liknande.. i den andra så får man de där andra medlet som ska ta bort min smärta så småningom... å då får de inte vara något blod i underamren för de ska enbart sprida sig i underarmen.. så de gör ont för det första.. man känner att armen domnar bort å fingrarna sakta försvinner.. sen när dom sprutar in medlet känns de som att nån står å hugger med en kniv hårt hårt hårt i hela armen... sviiiiiiin ont gör de.. jag brukar inte va blödig men de gjorde ont.. sen så kom en brännande känsla som om man stoppat armen i en gryta kokande vatten ungefär.. sen så ska man ligga sådär i 30 minuter medans medlet förflyttar sig i hela underarmen.. å mer å mer av armen domnar bort... sen när de är klart så släpper dom tillbaka blodet igen å då blir armen röd som en kokt kräfta å så börjar den där äckliga sockerdricks-känslan i hela armen.. så de tar ett tag innan man känner armen ordentligt igen..

(blir lite rörigt men de får va så, men är medveten om att de är rörigt förklarat)

så nu ska jag gå på 5 sånna behandlingar  denna omgången.. sen så ska de ta 2-3 månader ungefär så får man gå tillbaka dit när smärtan börjar göra sig påmind igen.. så smärtan i mina nerver i handleden osv kommer jag antagligen få leva med resten av livet så dessa behandlingar eller nerv(smärt)mediciner kommer jag att få leva med resten av mitt liv.. dvs om detta funkar nu å om smärtan försvinner så kommer jag ÄNTLIGEN att få en diagnos som man kan säga till folk som inte tror på att manhar ont.. då kan jag slänga upp papprerna i ansiktet på dom å säga att jag har en diagnos.. skönt som faan faktiskt.. så de går framåt just nu.. så förhoppningsvis så är smärtan från behandlingen värt de hela om jag får slippa den andra smärtan ett tag...

så de blir massa resor till västervik... men hoppas att man kan få lite ersättning för de..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: