Publicerat: / Allt å ingenting

oj då..

de var visst läääääänge sen jag skrev nåt.. kan bero på att jag inte har haft nåt vettigt att skriva kanske haha.

men ska försöka nu iaf.. om de nu mot förmodan är nån som läser min blogg:P

ja.. de var iaf en vecka sen som J hjälpte mig med steffen.. fick ner honom i form o både skritt å trav.. kändes hur j'vla vra som helst.. har sedan dess ridit själv med hjälp av de jag lärde mig från henne.. iof hänger jag väl inte me dpå allt å man kan ju inte se sig själv men jag är nöjd.. går jätte bra i paddocken.. får jobba lit emer i skogen för att få honom i form men han kommer där åxå.. men han tappar betydligt oftare för de finns ju sååååå mycket att titta på.. hehe men de är bara att jobba ner honom igen.. men de känsn bra.
häromdagen så var jag ute  iskogen på en helt KRAVLÖS ridtur.. han hade ökad skritt hela ridturen.. på eget bevåg i stort sett, nångång fick jag mana på honom.. å så tänkte jag att jag skulle testa en galopp i en liten uppförsbacke.. gjorde galoppskänkel å han kom in i galopp efter bara nåt travsteg.. gjorde samma sak i nästa backa å samma sak hände då.. gjorde även på en raka å funkade perfekt.. så tror att han börjar bli lite starkare nu.. så nu måste jag öva galopp å bästa stället är ute föri paddocken så rusar han bara iväg å då blir de jobbigt både för honom å för mig. men skogen är bra.. å måste även träna där för att han inte ska vara så rädd fr småsaker å hoppa åt sidan så därför krävs de att han jobbas lit emed så han har annat att tänka på.. är trött på att flyga av nu:P

ja sen så händer de väl inte så mycket..

började träna i går igen.. efter flera veckor långt uppehåll pga yrsel, styrketräning. å jag var tydligen starkare igår än jag var innan mitt uppehåll:P eller så var jag bara mer taggad å kämpade mer än innan:P så de känns ju lite i armar å skuldror.. + att de blev en liten tur på crosstrainern. fy fasen vad jobbigt de är alltså:P man orkar inte länge de första gångerna.. men hoppas att de ska bli bättre med ska försöka köra på crosstrainern å cykel ett par dagar i veckan. även om jag bara orkar en kvart så vll jag göra de för för var dag som går så orkar man ju lite till de är ju så:P så de hoppas jag på..

annars är de lördag.. å då får vi äta lite onyttigt:-D de är vår ätar dag.. så får väl se vad de blir för gott.. blir iaf ett glas vin när jag kommer hem från insläppet i stallet:P




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: