Publicerat: / Allt å ingenting

tråkigt men sant..

jahopp.. de jag tyckte kändes bra var inte så bra.. synd:/ nu blir han mest ståendes igen.. aja inget att göra nåt åt.. men de kommer bli svårt att hitta en ny medryttare.. är nog inte rätt årstid.. men de är ju denna årstid som jag vill hitta nån för då vet man att den personen inte bara "ger upp"  när de regnar lite.. men jag vet inte är ju vara att vänta å se.. mitt mål är ju att jag iaf ska hitta på något honom iaf 3 dagar i veckan.. när de blir snö sen så blir de en del skrittande i snön.. vore ju bra om jag kan hålla honom igång iaf i skritt i vinter för då är de bara att bärja med de andra gångarterna sen nrä snön å isen är borta sen.. de är mitt mål iaf.. å försöka att träna bort hans "rädslor" om de nu är rädslor vill säga..
 
veterinären kommer iaf på måndag.. raspa tänder å vaccination. sen ska ryggen kollas på. å se hur de ser ut så man iaf i såfall kan utesluta problem med ryggen på honom för nu när man sadlar å ska sätta fast sadelgjorden( då menar jag inte när man spnner utan bara när man sätter i yttersta hålet) så lyfter han å sparkar med ena bakbenet å vänder bak huvet fort nästan som att han ska hugga men han gör de inte med tänderna utan han bara kastar bak huvudet mot en typ.. så ja får väl se vad han säger om de..  hoppas att de inte är allvarligt... inte allvarligare än atthan inte har några muskler alls i ryggen ska höra med honom hur jag ska träna upp ryggmuslerna med tror jag å se om han kan tipsa mig om nåt..
 
ja.. annars så händer de inte mycket..
 
red ut en sväng med elmas medryttare.. mycket trevligt.. vi klarade oss nästan helt å hållet från regnet.. men senare på eftermiddagen kom ju den riktiga snön.. eller inte riktiga men en massa snö iaf blandat med regnet...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: