Publicerat: / Allt å ingenting

betfor?

usch vad jag har tråkigt ikväll.. har kollat film å lagat mat å ätit osv.. men nu är jag uttråkad.. hittar ingen film jag vill se på så började tänka istället..

började fundera på om jag ska ge min häst betfor.. känns konstigt att inte göra de nu.. har alltid gett alla hästar betfor för att blanda de andra fodret med.. eller för att dom skulle få nåt när alal andra fick så dom inte skulle bli galna...men med denna har de inte blivit så.. kan vara bra att blanda de andra fodret med som han slänger i sig så snabbt så får han tugga lite mer...ska iaf göra en riktig foderstat till hösten så man får värdena på höt å sen kan räkna ut.. exakt är ju svårt med tanke på att de är fri tillgång men man vet iaf om de är nåt som saknas i det höt.. å nu på sommaren när de är så varmt kan de vara bra med den där lilla kicken av betforen efter ridturen då han blir så trött trots att man egentligen inte har gjort nåt.. betfor gör ju ingen skada.. lite energi å fibrer för magen.. å så får han i sig lite extra vätska.. ja de får nog bli så.. de får bli en säck med betfor..

eller vad tror ni?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: