Publicerat: / Allt å ingenting

glad... men trött

idag började de med att jag sov lite längre än de var planerat.. så gick upp 0840 åkte direkt till stallet så var där strax efter kl 9 .. tog in top å gjorde ordning honom... la ut en upphöjd bom, tänkte att jag bara skulle ha den att trava över som lite gymnastik å för mitt eget självförtroendes skull.. men när jag travat över ett par gånger utan några konstigheter så tänkte jag att jag skulle ta en galopp över. utan att avra nervös så fattade jag galoppen styrde mot "hindret" å vad händer... jo han HOPPAR! å jag känner adrenalinet kommer å jag får rysningar.. han hoppade så fint å avslapnat med mig på... kände att jag kunde lita på honom till 100% han rusade inte å han slöade inte.. perfekt första hopp på min prins..=D så jag testade från adnra hållet åxå.. å hoppade några gånger från varje hll.. dock så rev han ner ena änden så blev ett halvt kryss men han hoppade ändå.. :D är så stolt över mig själv.. detta är bra för mitt självförtroende:D så ska fortsätta lägre fram.. men tänkte då med hindersöd.. inte högt utan de får ta en bit i taget.. men mitt mål i framtiden är iaf 50-60 cm. inte högt men tillräckligt för mig..

Nöjd med ridpasset :D i morgon blir de skogen med J som ska låna wille=)

annars så var de hem... fixa ihop all tvätt som skulle tvttas.. å de var inte lite.. så mellan maskinerna å hängningen så passade jag på att rensa ur i köket... allt som skulle återvinna.. var en jävla massa glas flaskor å burkar.. var ett tag sen.. så de fick älskling hjälpa mig med när han kom hem att gå ut å kasta...

så nu har jag fixat en fläskpannkaka som snart ska avnjutas. de var länge sen.. annars bir de en lugn kväll.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: