Publicerat: / Allt å ingenting

intervallträning

Top är ju så underbar.. första var jag uppe i stallet vid kl 13 ungefär.. å regnet bara började ösa ner så jag tänkte "nä glöm de" så vände hem... å tog de lite lugnt hemma ett tag... framåt kl 16 så började solen lysa YES!! så jag tog på sig kläderna å åkte upp till stallet.. för jag var sååååå ridsugen.. allt gick bra så jag tog top å red ut en sväng.. till en helt underbar oändlig grusväg.. tänkte att jag skulle galoppera av honom lite.. så de blev lite intervall kan man säga... å galopperade på bra..behövde bara tänka galopp så fattade han galopp å ställde man sig i fältsits så galopperade han på riktigt bra.... till slut blev han trött... så den sista galoppen var som att galoppera i seg kola.. å sen fick han skritta lääääääääänge på väg hem.. men han var inte direkt svettig.. så hans kondis har blivit mycket bättre.. så fortsätter jag med lite intervallträning både i paddocken å ute så tror jag att han kommer bygga bra muskler å kondition==) å man behöver inte ta i honom alls när man saktar av så att galoppera på långa tyglar å stå i fältsits å bara låta honom vara fri under galoppen är inga somhelst problem... skulle nog kunna säga att jag litar på min häst nu:D träffade även två mopeder/crossar å de brydde han sig inte om det minsta.. men när de kom en cykel bakom så blev han lite spänd men hände ingenting utan han spände bara till sig lite.. finns inte mycket han tycker är läskigt..=)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: