Publicerat: / Allt å ingenting

varmt!

ja idag är de varmt värre...
sov visst länge idag å vaknade inte för än kl var 0945.. men så blev de ju rätt sent i säng åxå.. så blev ju lite sent till stallet med.. var där ca kl 12 å skulle rida i paddocken hade jag tänkt.. v er lite galoppbommar å lite så.. men idag var han jätteskum.. lyssnade inte alls på de jag bad om å han höll på. i vist fall förstår jag för de är ju bromsar som flyger runt sätter sig å han fr ju panik när dom sätter sig på skapet på honom.. så var på väg att få mig ett par flygturer när han hoppade till å försökte få bort dom.. men de var inte bara drför.. han lyssnade inte speciellt mycket på nånting. skulle fatta galopp över bommarna , fram till dom gick bra men när vi kom fram så saktade han av till trav.. men fick lite tips av A å då funkade de bättre.. men an var svettig.. så de fick bli slangen.. å han var duktig med de idag... såg ut som att han faktiskt tyckte de var skönt.. iaf på bog å hals.. men ryggen å mellan bakbenen var inte lika skönt så då skulle de steppas runt lite haha.. å jag var minst lika svettig.. fy fasen vad de brände på när de var vindstilla.. usch.. så får väl se framöver hur vädret är.. kanske tar ridningen framåt kvällarna.. älskling jobbar ju kväll så gör ju inget om jag är i stallet hela kvällarna:P

annars när jag kom hem var de lite mat.. å så åkta jag å älskling å köpte arsin mjukglass å satt nere vid ankdammen.. sen tog vi en tur med bilen å de slutade med att vi åkte till skiren en sväng å satte oss å pratade.. sen hem å till affären.. så snart är de dags att slänga in lite färdigkokta revben i ugnen.. mmmm

ha de!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: