Publicerat: / Allt å ingenting

bra dag=)

dagen började med mysfrukost i stallet med tjejerna..jttemysigt var de att sitta å prata.. sen blev de en uteritt i skogen.. Top har energi vill jag lova.. men han skötte sig ganska bra.. galoppen var en lång sträcka å han galopperade på bra.. tog ökningar å tillbakahåll bra.. å gjorde som jag sa.. sen ett par gånger så blev han "knäpp" de var när wille var lite för långt bak å travade ifatt då fick han fnatt.. å ville springa ifrån.. han visste nog inte riktigt vad de var. han gillar inte riktigt när de kommer ljud bakifrån..men de ska tränas bort.. måste ju bort om han ska köras in så de löser vi..bara de at tjag måste tgga ner lite när de hände rnåt.. blir så spänd å nervös för saker fortfarande.. men han ä rju världens bästa..

men finns anledning till energin.. fick svar från min foderrådgivare att de var mycket hög energi i höt.. å normalt protein så han ska inte behöva nåt mer än mineraler i vinter.. med tanke på att de är fri tillgång på hö.. så får hålla lte kolla på honom.. tappar han energi eller muskler så få rjag ju lägga på nåt.. men tror inte att han gör de så länge jag håller gång honom.. får ta mig i kragen att tömköra de gånger jag tycker de är fr kallt för att rida för då får ju jag röra på mig med.. så de b lir bra hoppas jag..=)

annars så frågade jag pappa om han s kulle med en sväng till lantmännen å köpa mineraler å sen hämta paket. å de ville han så vi började med paketet.. å så ville han hoppa in i djuraffären å köpte lite växter till akvariet.. så de gjorde vi.. sen vidare mot lantmännen.. där gick vi förbi hyllan med grimmor å jag " åh där ju en sån tekna grimma jag vill ha, ska jag köpa sen" å han började fråga massor å känna å jag förklarade att de var samma material som i min sadel å samma märke å att man itne behöver smörja osv.. å så kollade han på den grimman han höll i " cob.. kan han ha de" jag skrattar lite å säger " nä han behöver full"
"finns de nån full här då?" frågar han
"ja de hnger nog där"
så tar han fram den i storlek full å tittar lite.. "tror du han kan ha den? i såfall får du den" :D jag fick en tekna grimma av min pappa.. !! han är bäst.. så nu slipper jag köpa en ny grimma.. den gamla börjar bli lite ful. å vill inte ha i nylon, men syntet som ser ut som läder är bättre för då slipper jag att smörja.. är dålig på att smörja.. perfekt! tack pappa!!

sen for vi till lidl å kpte lite småskit.. så nu sitter jag här å ska ta de lugnt en stund innan de är dags att fixa ordning tvätten för att gå ner å tvätta..mycket tvätt just nu. haha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: