Publicerat: / Allt å ingenting

ditt fega kräk!!!!

Ja de kan man säga.. !! att du aldrig kan lära dig att våga!!

De är alltså mig själv jag talar om.. blir så ledsen å besviken å arg på mig själv när jag är så feg. jag har världens bästa häst som inte vill nåt ont.. men nu när han är pigg så vill han ju gärna springa.. å han blir lite ltt i rumpan.. å känns inte som att jag kan hantera de riktigt.. borde skänkla på men ja då kanske han börjar att tokgaloppera å jag inte har en chans? nä jag vet inte hur jag ska göra med detta.. vill ju kunna rida ut i skogen med de andra. men jag vet inte.. kanske är ensam som gäller..

tror att de sitter i fortfarande att hästen kan hoppa åt sidan å jag ska flyga av.. för tror inte att han vill nåt illa.. utan han är bara glad att få komma ut i skogen.. men har märkt att han alltid blir taggad när man är flera... är vi bara två hästar så brukar de gå bra.. frågan är om jag skulle sitta kvar om jag skänklar på honom å han flöjer upp rumpan å sen springer framåt? å hur ska jag testa de liksom? måste ju våga för att kuna testa.. undrar när jag kommer till den delen där jag kan sluta vara så feg. i paddocken går de ju bra.. där vågar jag ju tom peta på han med spöt när han blir lätt i rumpan..men ute vågar jag inte riktigt de tror jag.. usch.. mår inte bra av detta.. frågan är hur jag ska göra för att övervinna detta... går de ens att övervinna? menar jag kan ju egentligen inte få en snällare häst.. å visst han är bara 6 år gammal.. kanske blir bättre när han blir lite äldre? ja de blir de säkert men vill ju våga rida honom nu.. nä kanske som sagt får bli ensam i skogen istället.. då får man ju iaf ligga på han lite..nu var de iof ett tag sen som jag red ensam skogen.. men kanske är dags att testa de då.. lustigt att de ska vara nervösare att rida med sällskap än ensam.. mycket konstigt.
 
tycker så synd om dom som jag rider med åxå som itne får ha nån direkt fart å som måste hra på mig när jag skriker för att han sparkar eller liknande. vill ju inte förstöra för de andra..
 
blä blir inte klok på detta, !
ja jag vet inte.. får se hur jag gör.
 
over and out. good night!


Postat av: you know.

Finaste vännen, du behöver absolut inte tänka på att jag inte får galoppera och rida fort, om det skulle va så att ja bara fick skritta i 5 min runt en sten skulle jag göra det om du kände dig säker med det, man anpassar sig alltid efter den ryttaren som vill rida saktast, skulle jag tycka det va tråkigt skulle jag inte fråga om du ville rida ut, men eftersom jag så himla järna vill rida ut med dig vilken gångart vi än rider så spelar det ingen roll! du kommer att lösa detta och va inte rädd för att be oss andra om hjälp om du behöver, jag ställer alltid upp vad det än gäller, och jag vet att du fixar detta du behöver bara liten puff i baken och lite vilja, du kan om du vill! :) kramiizzz

Svar: tack underbart snälla du!! :-D
Examynia

2014-10-21 @ 17:40:30
http://teamjk.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: