Publicerat: / Allt å ingenting

hovistajm

idag bar de av till stallet vid 1230 tiden... dags för hovslagaren igen.. eller igen å igen.. de var 8 veckor sen sist :-P men tiden går så fort så känns inte som att de var så länge sen.. men de nya skorna är iaf på.. å han var faktiskt ovanligt snäll med bakhovarna idag.. vet inte varför.. kanske var seg efter hoppningen igår hehe en han skötte de bra.. sen var de tänkt att jag skulle rida.. men knde itne att jag orkade de efter 2 timmar med hovis.. så bestämde mig för longering.. med lite övertalan av J.. MEEEEEEN då öppnade sig himlen ordentligt... så jag sa de " nejdu tack, han får allt stå" haha.. så han fick vila lite idag.. han har ju faktiskt gått mega mycket på senaste månaden.. så de gör inget.. men i morgon hoppas jag på att de är uppehåll för de är ju intervall-dag så hoppas på att de funkar.. men de får vi se då.. vet inte än om de bir på eftermiddagen eller förmiddagen då jag ska iväg 1300 hinner ju först men hinner ju även efter.. så de får nog bli så att vädret får bestämma helt enkelt hehe..nu står iaf hästarna inne om nätterna så de blir mockning varje dag :P men de funkar.. han är ganska så renlig.. men han bajsar MYCKET.. inte van vid så mycket bajs.. men han rju stor med å äter en del haha..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: