Publicerat: / Allt å ingenting

ibland måste man väl vara nöjd?

tänkte att jag skulle testa min dressyrsadel idag som vi kollade i fredags.. å eftersom jag inte var hemma i går fick de bli idag..
så på med den å testa nya sadelgjorden jag köpte.. sitter väl inte optimalt kanske.. de blir ju lite "framdrag".. men märkte efter ridningen att sadeln inte hade åkt fram utan den var där jag hade sadlat den å han hade full rörelsefrihet i bogbladet.. = perfekt!

började rida lite å satt verkligen "fast" i sadeln.. så underbart att få rida i den igen.. har saknat den.. dock är den smalare mellan benen än allrounden å de märktes men satt bra som fasen.. sen kom a-s å tittade lite å jag bad henne om lite hjälp å underbar som hon är så hjälpte hon mig.. å de gick hur bra som helst.. kändes som att han lyssnade jätte bra på hjälperna.. å framförallt vikthjälperna.. tror att jag kom honom mycket närmre nu än innan å han flyttade för minsta lilla.. så även i galoppen i vänster (de jobbiga varvet) så kunde han stundvis vara rakställd iaf.. de är de vi jobbar på mest nu.. att få honom rak i de varvet.. i höger är de inga problem.. där blir han lite förböjd inåt istället så får se till att jag inte tar i honom för mycket där så jag leder honom inåt.. å traven tyckte jag satt skitbra idag i båda varven.. å han jobbade tydligen bra med rumpan å benen å spårade bra så tror att han börjar få både bra kondis å styrka nu å de känns underbart.. så nåt rätt måste jag ju gjort.. dock blev han lite sur i vänster galopp i slutet när jag verkligen "satt" på bakbenen på honom så då lättade han ltie i rumpan.. men inget som störde mig å min sits utan de var bara att flytta honom dit han skulle så slutade han.. så så länge de går att göra sånt när han blir lite lätt å sur så är de inga som helst problem.. vet att han gör sitt bästa.. men ibland måste man göra saker som är jobbiga för att man ska utvecklas å tränas.. de vet jag som ska börja träna mig själv nu.. att de är jobbigt.. men de måste göras för att man ska bli bättre å få bättre styrka å kondis.. så är de bara..

nä så jag är såååååå nöjd idag.. hoppas att jag kan fixa de själv åxå framöver. för varje gång jag har nån som säger att de är rätt å att de är där han ska gå å nu höjder han ryggen å trampar under sig så kommer jag ju så småningom känns själv när han gör de. men måste ha nån som säger d enu så jag kan memorera hur de känns.. så de kommer nog.. han har ju fått bra muskler i mage å rygg så som sagt nåt rätt måste jag ju ha gjort..

så idag är jag nöjd.. är nästan så att jag är sugen på att åka upp å rida igen:P men i morgon blir de iaf i skogen=)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: