Publicerat: / Allt å ingenting

ruggit värre..

ja vaknade i morse å hade dåligt samvete för att min älskade häst fick stå ute hela natten i ösregn.. regnade ju i går med.. men tur att dom har fri tillgång på hö iaf.. så hörde av mig till a-s direkt när jag vaknade å frågade om de regnade.. men de gjorde de inte så bestämde mig för att åka upp ta in honom så han fick torka å sen rida.. åker upp.. å vadå? joo han är redan torr:D så devar kanske inte så farligt som jag trodde.. knde på ryggen på honom å han markerade inget alls så då släppte mitt dåliga samvete lte.. men sa de at tom de skulle ösregna ikväll så fick hon gärna ta in honom i natt.. men tror inte att de kommer regna så mycket..

men iaf.. tänkte jag skulle rida i den blöta paddocken.. gick rätt så bra.. red på hackamore å vissa sutnder så kom han ner i form å höjde ryggen.. övade rtt mycket i vänster varv idag.. vårat svåra varv där jag är svag å han med å vill ställa sig utåt.. i skritt å trav går de bra.. men galoppen.. ojoj vad vi har att jobba med.. men fick ännu mer tips idag om hur jag ska göra så bara att träna träna träna. fyyyy så jobbigt de är.. men avslutade iaf i de bra varvet.. å han var rtt trött sen trots att vi inte red så länge.. är nog jobbigt att behöva tänka å orka med när man är svag.. men han är såååå duktig å jag ser framgångar i stortsett hela tiden..

i morgon blir de att åka till anna å kolla upp sadlarna.. saknar min dressyrsadel så ligger de bara bra i ryggen så ska vi vidga den så att jag kan få tillbaka den så att den passar honom.. å så ska hon kolla den andra med så att han fortfarande kan ha den.. sen i slutet på oktober så får de de bli massage.. har sagt att jag minst 2 gånger om året ska ge honom massage iaf så att allt står rätt till =) kommer vi tillbaka i vettig tid i morgon å paddocken inte är så blöt idag så blir de lite intervallträning. är den blöt så blir de lite tömlongering=)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: