Publicerat: / Allt å ingenting

Egon..

ja undrar varför jag har drömt om honom de två senaste nätterna?
å för er som tror att jag pratar om stormen som var så är de inte den egon... egon var min första egna häst som jag fick ta bort för snart 4... 4!!! år sen.. fasen vad tiden går fort alltså.. sjukt..!! aja men iallafall så har jag drömt om honom i 2 nätter.. att han kunde bli botad å att vi utvecklades tillsammans.. kunde rida utan sadel å träns i alla gångarter å vi red runt å stilade å han gjorde precis som jag sa.. kunde ha han lös över allt å han kom när jag ropade å massa saker... å som sagt att han blev dålig men att han gick att rädda å vi fick många år till tillsammans... han skulle ha blivit 14 år i år... kan vara pga namnet stormen fick som har fått mig att undermedvetet fått mig att tänka på honom.. men de kanske är hans sätt att göra sig påmind?.. att han finns där nånstans.. att han har de bra på de gröna ängarna?? nu tåras mina ögon.. trodde inte att jag saknade honom fortfarande då jag hittat en toppen häst.. men jo.. jag saknar honom fortfarande ibland.. i vissa situationer... sånna situationer som jag blivit lite rädd för nu pga Steffen.. som att släppa tyglarna å bara galoppera de snabbaste som går utan att behöva bry sig för man vet att hästen blir inte rädd å stannar när man säger till.. Top går åxå göra så på.. MEN han kan lägga iväg lite sparkar eller "brallar" för att de är så skoj å då blir jag lite rädd att jag ska trilla av. de lustig aär att jag har trillat av även egon men aldrig pga sånna saker visst han kunde bli rädd men de var väldigt sällsynt.. men jag älskar in nuvarande häst. han är Toppen... lugn å stabil men ändå pigg å glad.. de går att jobba med honom..men hade önskat att jag hade kunnat ha båda.. så hade man kunnat välja beroende på situation. men nu går inte de..

men jag vet att jag var en bra ägare.. gjorde allt jag kunde för att hjälpa honom... å man såg i hans blick att han inte orkade mer han bad mig att vi skulle s luta, han hade alltid så pigg å busig blick annars men inte nu.. å de visade på röntgen sen att de var värre än vi trodde... så han fick somna in... men har gjort allt. å jag gjorde även de han bad mig om.

R.I.P Egon
*2001
min lilla bubbelpojk
 
första våren jag hade honom.. 6 år gammal..
 
 
nyfiken som alltid när man gjorde nåt i hagen.. han sprang fram å tillbaka på andra sidan för att se vad vi gjorde i sommarhagen. 9 år gammal
 
sista gången han fick springa fritt.. 10 år gammal.. å han älskade de!
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: