Publicerat: / Allt å ingenting

nöjd

idag så började dagen med hovslagaren... förutom en MASSA bajsande från hästen + lite kiss så tycker jag ändå han skötte sig bra=) sen for jag å a-s iväg till ridhuset.. meningen var at tjag skulle öva själv på allt vad de innebär..så kopplade transporten å lastade honom helt själv så är jättenöjd så fort han känner att han sitter fast så står han där:P så de funkar.. i ridhuset kändes han pigg å glad.. red på hackamore idag.. när han är varm så funkar de jätte bra.. kände ryggen å han gick faktiskt neri form lite då å då både i trav å skritt.. galoppen orkar han ju inte riktigt å definitivt inte nu när han är tjockis å tapppat kondis hehe...men fick ett tips av a-s med så jag ska testa lite i galoppen.. testade lite åd e blev helt annorlunda. spännande.. å han började tugga som fasen trots att de inte var ett bet ti munnen så jag är super nöjd.. å även där lastade jag honom ensam så tror jag klarar att åka själv till ridhuset.. hemma så fick jag lite hjälp av a-s när jag skulle backa transporten.. men tror jag skulle fixa de helt ensam med men de tar nog bara lite längre tid.. men snart så fixar ja de nog.. handlar bar aom att komma underfund med vart man har transporten... å sen slår de lite slint i huvudet med vilket håll man ska ratta.. men stannar jag upp å tänker så fixar de till sig..

nöjd med dagen..

annars är de bara lugnt idag..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: