Publicerat: / Allt å ingenting

med min 4-benta vän

ja idag blev de en sväng till ridhuset.. funkar bra med min transport..han vill inte riktigt gå på först.. då den är lite "ostadig" om man jämför med en boogie.. men sen när jag ber honom snällt så är de inga problem.. å inga problem att sätta fast honom för att sedan gå runt i lugn å ro stänga bom å läm så de känns bra=)

väl i ridhuset så började jag utan stigbyglar.. gick vl sådär.. haha.. vill inte trava allt för mycket då man skumpar en del å sådär.. men ville ändå testa på.. testade även galopp.. å hjälp vad han sprang haha. :-D. men jag satt ju i sadeln så de är ju lättare i galopp än trav när man är barbacka eller utan stigbyglar..
men han skötte sig hur bra som helst är jätte nöjd.. sen så blev de stigbyglar så då började jag att jobba med honom å jag måste säga att de gick jättebra.. han hade höjd rygg å galopperna gick faktiskt rätt så bra idag.. han kunde hålla igång bra i alla gångarter.. traven kändes toppen.. tror att han börjar lära sig lite =) så måste säga att jag faktiskt är rätt nöjd.. testade även att göra skänkelvikningar med hjälp av väggen å A-S som talade om hur man gjorde.. å de gick faktiskt bra.. han förstår nog inte hela vägen vad han ska göra men i slutet så fixade han de rätt så bra måste man säga...=) nöjd..

annars resten av dagen har jag faktiskt bara slappat.. frös som fasen när jag kom hem så kröp faktiskt ner under täcket ett tag.. å så har jag fastnat för gamla avsnitt av farmen.. från första säsongen hahah så de är lite skoj.. är nämligen inget jag kommer ihåg utan kommer bara ihåg Qristina.. så de är skoj haha..

Den som har stulit mitt hjärta ! <3
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: