Publicerat: / Allt å ingenting

allt gick bra

dålig uppdaterinng jag vet men jag har inte haft tid:P men iaf i lördags så hämtade vi Sokki.. de gick jättebra.. men exmatte fick allt lite tårar i ögonen när hennes bäbis åkte.. men de ä rju förståeligt.. resan gick jätte bra.. han stampade lite då å då men de gick jättebra.. så hem till nya stallet å ställa in honom i boxen medans jag åkte å hämtade top å de sista grejerna... så båda fick stå inne i sina boxar.. igår så släppte vi ut dom i hagen å de sprang ett par minuter senvart de lugnt å fint=) de kom sen när man ropade.. dock så ville inte top stå kvar själv i hagennär vi skulle ta ut sokki.. men de lär dom sig snart..

idag skulle jag ta ut dom ensam.. pappa var bara med som stöd han gjorde inget.. tog sokki först.. top skrek lite innei stallet men de vart lugnt.. sokki sprang runt lite å skrek nån gång.. dock är top helt hopplös när man ska leda honom.. men de kan jag med va så de är bara att sköta sig :P haha.. så de funkade jätte bra=) så får vi se omde går lika bra ikväll.. sokki kommer definitivt att vara kung i hagen då top redan böjer undan sig för honom.. men de gör ingenting.. =) bara de hittar sin plats.. så vi får öva på att låta de vara ensamma en liten stund.. för om jag ska rida top så måste ju sokki kunna vara ensam.. i värsta fall får man ju ta ini boxen men då måste de klara att vara ensam en stund medans man går mellan hagen å stallet.. så de kommer nog att gå jätte bra känns det som..

idag fyller dessutom Sokki 3 år... grattis bäbis! <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: