Publicerat: / Allt å ingenting

skada, skada skada!!!

Jajjamen.. är ju jag som är klantig å skadat mig igen då ja.. vi var ute med sokki å skulle dra lite däck igår.. vad händer då? jojag hittar den enda stenen som sticker upp på vägen å kliver på den å ramlar :O min svaga högerfot viker sig på den.. ramlar.. landar på mitt vänstra, onda knä.. *gråter en skvätt* så nu haltar jag på båda benen :o foten på höger å knät upp till låret å höften på vänster.. även skuldran fick en smäll.. ¨'r tydligen svillen i handleden med :/ j*vla skit rent ut sagt.. aja men bara gilla läget.. är man svag i en ankel såär man helt enkelt.. tur var iaf att jag var klar med top innan:P

vi skulle lasta lite täntke vi då hanitne varit lastad sen han kom så de var på transporten å de kändes meningslöst att bara lasta å sen låta honom kliva ut så de blev en tripp till ridhuset där på morgonen:D vilket var sååååååå roligt.. underbart att rida där inne på de underlaget å de märks på top med då han var pigg å lyssnade bra på mina hjälper.. sen att jag satt som en kratta behöver vi ju inte nämna..hade ju itne ridit på över en vecka så.. men härligt var de iallafall.. så som sagt tur de var innan detta.. idag får han stå.. vill itne slita på hans hov förmycket.. hovis kommer i morgon å skor om båda två.. plus att jakten kommit igång nu så de får bli på ridbanan med reflexer på både honom å mig så att man syns å inte ser ut som en älg :P sen vet jag inte hur vi ska lösa lys-probelemet.. top blir jätte rädd när man okmmer ut i hagen med pannlampa eller anann lampa ås ska se lite.. kommit på att han blir skraj å tvärvänder om man råkar lysa honom i ögonen.. vilket jag kan förstå.. men samma sak om nån går bakom med lyse.. bredvid går bra.. men ja.. funderar på att sätta solcellslampor lite längs vägen som lyser ner på marken så man iaf ser avrt man går.. då behöver man kanske itne annat lyse.. tror även att de blir nåt liknande på ridbanan så man iaf ser marken som man rider på .. men vi får se vad de andra runt gården säger som åxå ska vara på banan :P..
de löser sig nog.. får se om top accepterar att man har pannlampa på sig när man sitter på.. tror de blir lite annorlunda då faktiskt.. funderar även på om man ska försöka sätta en lampa fram på bogen på honom.. men får se hur jag löser det hela :P



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: