Publicerat: / Allt å ingenting

trevlig helg

Ja denna helgen har gåt ti ett.. men varit mycket trevligt.. då jag fyllde år i torsdags så fick de blir lite fest/kalas i helgen istället.. i fredags bjöd jag mina vänner.. vi var 12 st så de var riktigt roligt att så många ville komma faktiskt.. jag hade super duper kul å trevlig.. med god mat, dricka å mycket trevliga diskussioner.. väldigt kul.. lördagen sen gick åt till att städa undan lite å ta de lite lugnt.. var även ute i paddocken med top å hoppade lite..eller ja .. skuttade.. men jag kom över 60 iallafall.. älskade häst.. vem vet.. ner mer i vikt så kanske jag vågar hoppa högre.. är ju lite hopprädd å sådär fortfarande å så vill jag inte belasta honom för mycket eller med för höga höjder så blir mest på gymnastiknivå å så.. sen efter de så tog vi sokki till paddocken där han fick dra skaklar.. inga som helst problem.. han är verkligen orädd av sig.. underbart!

i söndags så blev de ut till stallet på förmiddagen.. vi tömkörde sokki med en hemgjord svängel å en lång kätting.. till en början så ville han inte gå dit vi skulle.. men till slut så övertalade vi honom å då knatar han påå kämpar.. älskade kille! blev även tömkörning för top igår.. kände att de var dags.. MÅSTE göra det minst En gång i veckan framöver nu..så han får stärka sig själv utan nån på ryggen,.. så så får de bli.. tror att jag ska ta en å samma dag varje vecka så är de lättare.. men han skötte sig åxå superbra.. mest trav å galopp å han orkade hålla galoppen i båda varven länge så de känns bra.. så de är nog bra för honom att tömköras lite mer..=)

idag blir de en sväng i skogen med grannen.. ska bli skoj.. de t var länge sen vi red ut.. =) ska ven se om Becca vill hänga med ut på sokki nån dag i veckan=)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: