Publicerat: / Allt å ingenting

Han är här!!

Ja. Då anlände vår son till vår värld igår. Här kommer den korta historien. För kort är den :-P


Vid kl 0730 den 13/11-17 så vaknade jag med att jag hade ont. Kände att det värme i "magen" på ett sätt de inte värmt förut. Så jag tänkte att det är säkert förvärkar men tanke på att jag gått över tiden ett par dagar. Får 4 sånna inom loppet av 20 minuter. Då blir jag fundersam på om det kanske är mer än så då jag inte haft nåt alls under hela graviditeten. Ringer en nära vän å rådfråga henne. Hon säger då att jag jag ska klocka värkarna å sen förbereda Fredrik på att kanske få åka till förlossningen. De kommer värkar från 20-40 sekunder långa men typ 8 min mellan så jag avvaktar. Min vän tycker ändå jag ska ringa förlossningen. Så jag gör det. De säger att jmjag ska komma in men ändå va beredd på att kanske bli hemskickad. Ringer kl 10 till fredeik å säger att han får komma hem å.hämts mig. Nu är det 2 minuter mellan värkarna som sitter i runt 1 minut.  I bilen kommer de lika tätt. Kommer in på förlossningen. Kl 1145. De undersöker.  Jagvhsr ont. Men de säger att det är nåt som heter pinvärksar  alltså fejkade värkar som blivit efter hinnsvepningrn jag gjort. För.är.inte öppen  nånting alls p inte redo. Får.ondare å ondare. Kl 1330 kollar dom mig igen
Å. Ingenting.  Fr3drik får ut å lägger parkeringspengar å frågar om han kan käka lunch. Ja visst det kan han. Kl 1420 ungefär så känner jag att de blir blött mellan benen... blod! Så ringer barnmorskan som kommer p känner. Öppen 8 cm!!! 8cm!! På 50.min har jag öppnar mig 8 cm. Helt sjukt.  Men ja hade ju ont så in i helvete under de 50 minuterna så byta kläder å börja förbereda.. å fredeik ovetandes kommer  in kl 1430 å undrar vad som händer.. hinner inte med bedövning å är rädd för.lustgasen så de testar vi på lägsta dos. Kl 1552 är Colton ute. Åjag är bara sååå bäst å så stolt över mig själv. Jag don varit så rätt för smärtan p att jag inte skulle få bedövning.  Men ja.. nu hann jag inte få.det. Helt sjukt känsla. Å vilka krafter man har. Helt sinnes. Men nu är han här. 2980gram tung å 47 lång. 

💖



Postat av: Annica

Grattis till lillprinsen 😀

Svar: Tack så jättemycket 💓
examynia.blogg.se

2017-11-15 @ 14:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: